Als je een website hebt dan wil je daar iets mee bereiken. Je wilt bijvoorbeeld spullen verkopen, leads genereren of naamsbekendheid verkrijgen. Voordat dat lukt zul je eerst vindbaar moeten zijn in Google. Daarvoor kun je adverteren op Google. Je betaalt per klik op je advertentie. Waar moet je op letten bij het maken van een AdWords campagne?

Begin met een goed zoekwoorden onderzoek

Voor het inrichten van je campagne is het belangrijk dat je eerst een heel goed zoekwoordonderzoek doet. Hiervoor kun je de zoekwoordplanner van Google gebruiken. Je kunt zoeken op woorden waarvan je denkt dat daar op gezocht wordt. AdWords laat vervolgens zien hoeveel klikken je per maand kunt verwachten. Ook worden er suggesties of relevante zoektermen getoond.

Overweeg je dagelijkse AdWords budget

Je kunt heel veel bezoekers krijgen als je maar betaalt. Maar hoeveel kun je per dag missen? Het is goed om vantevoren te bepalen welk budget je kunt gebruiken in AdWords. Google zal zelf stoppen met adverteren zodra je budget op is.

Vraag een expert om je te helpen

Heb je weinig kaas gegeten van Google AdWords? Ben je niet erg thuis in de wereld van de digitale marketing? Dan is het verstandig om een gecertificeerde Google AdWords professional in te schakelen. Hij of zij kan je helpen om de campagne goed in te richten en ervoor zorgen dat je ook rendement behaalt met je advertenties.