Het hebben van een goede website is al tijden erg belangrijk. Nagenoeg sinds nagenoeg elke Nederlander toegang heeft tot het internet, hetzij via de smartphone, hetzij via de personal computer, zijn bedrijven steeds serieuzer omgegaan met hun online aanwezigheid. Anno 2020 is het des te belangrijker dat een onderneming een goede website heeft. Als dat nog niet voor jouw onderneming geldt, dan zijn er verschillende redenen waarom een goed werkende website juist nu essentieel is voor het bedrijf. Lees hier welke redenen er zoals zijn.

TIP: Is je website aan vernieuwing toe, of wil je graag beter gevonden worden in Google dan je concurrentie? Neem dan contact op met de specialisten van Online Marketingbureau iClicks. Zij kunnen je helpen met Google Ads, zoekmachine optimalisatie en natuurlijk met het creëren van een nieuwe website!

Reden #1: de concurrentie doet het ook

Een van de belangrijkste redenen voor het hebben van een goede website, is dat de concurrentie dit ook doet. Natuurlijk hoeft een ondernemer niet blindelings alles wat een concurrent doet na te doen, maar wanneer de belangrijkste concurrenten een goede website hebben, maar jouw bedrijf heeft dit niet, dan kan dit problemen opleveren voor de concurrentiepositie.

Reden #2: de consument is meer online dan ooit

Door de ontwikkelingen rondom de coronacrisis werken de meeste mensen al sinds ongeveer maart of april bijna volledig thuis. Dat betekent dat werk en privé steeds minder gescheiden zijn. Ook komen mensen minder vaak op straat en kopen ze hun spullen meer online dan voorheen. Des te belangrijker dat je dus ook een goede online winkel hebt waar je je klanten kunt bedienen!

Reden #3: een webwinkel is effectiever dan een fysieke winkel

Een fysieke winkel kost klauwen met geld! Denk hierbij aan personeelskosten, de huur die je moet betalen voor het pand, de verzekeringen, veiligheidsmaatregelen. Natuurlijk heb je ook kosten met een webwinkel of website, maar vergeleken met de meeste winkels, is dit een relatief kleinere investering voor een relatief groter rendement.