Wanneer je als artiest je muziek de wereld in wilt helpen, dan heb je een platform nodig om in contact te komen met potentiële luisteraars. Dit kan in de lokale kroeg, maar ook op online platforms als SoundCloud, YouTube of Spotify etc. Muziek wordt veel gebruikt om een product of dienst te verkopen. Door je eigen muziek te promoten zijn er diverse strategieën om je eigen muziek in te zetten. Ontdek onze tips hoe je jouw muziek promoot.

Muziek op je website

Koppel je muziek aan een brand. Kijk maar naar de grote artiesten. Veel luisteraars zoeken muziek op van de artiest/brand en komen zo op een snelle manier in contact met nieuwe muziek. Door veel aandacht te besteden aan brand builden creëer je een publiek op waarvan een deel je vaste aanhang kan worden. Zo zal je veel gemakkelijker nieuwe producties de wereld in krijgen. Zet een website op als centraal platform waar je doelgroep in contact kan komen met je muziek.

Muziek inzetten voor marketing

Wat is er nu beter dan je eigen muziek inzetten voor marketing. Jouw tracks kan je indelen in diverse gelaagdheden. Zo heb je de officiële track, een jingle of een verkorte versie en nog veel meer versies. Dit kan je weer verwerken in commercials, soundsamples of als soundtracks van video’s. Zet je muziek uit aan bijvoorbeeld influencers of andere partijen. Op deze manier kan je jouw muziek verspreiden aan het grotere publiek. Leer hoe je jouw muziek kan ontleden en de elementen zodanig kan inzetten dat het past bij jouw marketingproducties.

Je track afmaken

Heb je een paar goede tracks klaarliggen, maar ontbreekt de final touch? Schakel dan hulp in van een ervaren producer die helpt om je tracks klaar te maken voor de markt. Wanneer is een track echt af? Het kan voor veel twijfel zorgen en onwetendheid. Soms weet je simpelweg niet wat de track nog nodig heeft. Maak gebruik van de hulp van 90% Music Productions die je helpt met de laatste 10 procent. Een track afmaken kan je carrière een boost geven. Ontdek het voor jezelf!