Wie als ondernemer een grote groep potentiële klanten wil bereiken, kan vandaag de dag niet meer om de advertentiemogelijkheden heen die social media te bieden heeft. Elk medium heeft inmiddels wel een manier gevonden om met haar unieke diensten inkomsten te genereren via een uitgekiend advertentiesysteem. Facebook biedt bijvoorbeeld verschillende opties om tegen betaling te adverteren. Daarnaast biedt Facebook een aantal gratis opties aan, waarmee je als ondernemer of bedrijf jezelf extra kunt profileren.

Adverteren via Facebook

De juiste doelgroep bereiken, je naamsbekendheid vergroten en daardoor je conversie verhogen. Dat is voor veel ondernemers en bedrijven de reden om te kiezen voor Facebook als advertentieplatform. Meer dan 850 miljoen mensen wereldwijd loggen dagelijks in op hun Facebook account en daar krijgen ze, in verschillende formaten, zo af en toe een advertentie te zien. Facebook advertenties zijn er in twee vormen: nieuwsfeeds en advertenties die eruit zien als een Facebook bericht. Bij de feeds wordt onderscheid gemaakt tussen mobiele en desktop feeds.

Sociale Media, Facebook, Smartphone, Iphone, Mobiele

Linkbuilding via Facebook

Facebook is niet alleen een zeer geschikt medium om op te adverteren, het biedt ook mogelijkheden om je website meer aanzicht te geven. Links naar je website die via Facebook worden geplaatst, hebben geen directe invloed op je SEO-profiel. Ze kunnen echter wel bijdragen aan een betere vindbaarheid in zoekmachines. Echter, door je website op Facebook te profileren, zal het aantal bezoekers van je website toenemen, wordt er meer over je website gepraat en geschreven en dat heeft wel een toegevoegde waarde. Je kunt je eigen Facebook pagina of groep inzetten als linkbuilding tool en daarmee op langere termijn je website beter vindbaar maken.

Facebook, Sociale Media, Media, Sociale, Internet

Linkbuilding uitbesteden

Zowel het adverteren op Facebook als het gebruiken van een pagina of groep om in te zetten als linkbuilding tool, is behoorlijk arbeidsintensief. Het vereist ook een degelijke kennis over hoe advertenties, pagina’s en groepen op Facebook werken. Een slimme ondernemer, beperkt zich tot het ondernemen en doet er verstandig aan linkbuilding uitbesteden aan iemand met aantoonbare ervaring en kennis.