Bij het bekijken van de website denken veel werkgevers ten onrechte dat een prachtige nieuwe site het antwoord zal zijn. Hoewel het esthetische ontwerp natuurlijk belangrijk is, is het maar slechts een onderdeel van het totale plaatje.

Eerst moet je namelijk bepalen wat je doel is en vervolgens hoe je dat denkt te gaan behalen. Met andere woorden, dat is mijn demografie en dit is mijn probleemoplossend vermogen. Het opzetten van een nieuwe site kan een behoorlijke uitdaging zijn maar als je deze twee zaken in je achterhoofd houdt, zal dat je tijd en geld besparen. Het is van essentieel belang dat je met de ontwerper samenwerkt om zo de richtlijnen van je ontwerp vast te stellen en eventuele problemen te kunnen aanpakken. Als het webdesign bedrijf niet bekend is met de basisprincipes van marketing en als je zelf geen marketingafdeling hebt, huur dan een consultant in om met je samen te werken en om een perfect ontwerp voor het project te maken.

Ten tweede moet je bedenken dat bijvoorbeeld een huis niet slechts een gebouw is, maar een huis is gevuld met spullen en mensen. Een website is fantastisch en kan wel goed werken, maar belangrijker nog is de content. De content, waar je site eigenlijk allemaal om draait, zal waarde geven aan klanten en prospects. De content van je site zet een bepaalde toon, die moet worden weerspiegeld in het ontwerp en niet andersom. Er zijn veel goede webontwerpers maar die hebben helaas weinig verstand van marketing.

De webontwerpers uit Londen zijn de beste als het gaat om professionele webdesign bedrijven. Maar ook al heb je een bedrijf met oog voor esthetiek en dat kan zorgen voor een goed, bruikbaar ontwerp, als ze niet weten hoe ze je product op de markt moeten brengen, zal dat allemaal voor niets zijn. Neem hiervoor dus iemand in dienst. Jij en je ontwerper zullen er geen spijt van krijgen.