3 redenen om je website te laten maken door een webdesign bureau
Geplaatst op
Tien jaar geleden hadden nog relatief weinig mensen een website en was het gemakkelijk om hoog te scoren in een zoekmachine als Google. In de huidige tijd is dit wel anders. Bijna iedere organisatie, klein of groot, heeft een website en probeert hoog te scoren in de SERP (Search Engine Result Page) van Google. Het algoritme van Google is op haar beurt strenge eisen gaan stellen aan websites. Aan deze eisen moet nu voldaan worden om überhaupt vindbaar te zijn binnen de eerste drie resultaat pagina’s. Het uitbesteden van een website design is dan ook belangrijker dan ooit tevoren.
Hieronder vind je 3 redenen om je website te laten maken door een webdesign bureau
Reden 1: een website laten maken met stijl
In deze digitale wereld wordt een groot percentage van de inkopen al online gedaan en dat aantal blijft gestaag groeien. Daarnaast worden ook steeds meer diensten via het internet aangeboden. Zo kun je bijna elke klusjesman, loodgieter, accountant of huisarts als via een website bereiken. Er is dan ook geen enkel bedrijfsmodel te verzinnen waarbij een website overbodig is. Een goede website is een online visitekaartje dat klanten aantrekt en hen direct de mogelijkheid geeft om je te berichtten. De eerste reden om een website te laten maken door een bureau is dat zij jouw bedrijfscultuur, product en doelgroepinformatie om kunnen zetten in een pakkend design. Daardoor weten klanten binnen een seconde al waar jij voor staat en wat je verkoopt!
Reden 2: User Experience en lead generatie
De tweede reden om ‘een website laten maken’ via een bureau te doen is dat zij kennis hebben van user experience. Dit is een specifieke kennis van de reis die een klant af gaat leggen op jouw toekomstige website. Waar verwachten mensen bijvoorbeeld dat ze je producten of diensten kunnen zien? Wat voor een kleuren werken goed in logo’s en waar
moet je afbeeldingen of een video neerzetten? Het juist implementeren van deze tactieken door een specialist, zorgt dat meer potentiële klanten je website bekijken en zich ook laten ‘converteren’ tot lead of klant. Dit kan bijvoorbeeld zijn door middel van een nieuwsbrief, een demo, of een gratis ebook.
Reden 3: Een webdesign bureau is op de hoogte van SEO
Een website laten maken door een bureau is niet alleen goed voor de uitstraling en effectiviteit van je website. Je hebt immers niets aan een website als deze slecht te vinden is
op het internet. Daarom hebben veel bureaus voor webdesign ook goede kennis van SEO (Search Engine Optimization). SEO is een combinatie van tactieken die zorgen dat jouw website goed zal scoren in zoekmachines. Dit begint al bij een juiste structuur van pagina’s en het snel laten laden van deze pagina’s. Ook het juist benoemen van afbeeldingen, gebruik van de juiste zoekwoorden en installeren van de juiste Plug-ins in WordPress speelt hier een grote rol in.
Door je webdesign uit te besteden aan een bureau ben je dus niet alleen zeker van een mooie website die aansluit bij jouw producten of dienst en je klanten, maar die het ook goed doet in zoekmachines!